LCR Den 9. piknik s Vladimírem

Ráno potěší alespoň rádoby sprcha pomocí kýble a vody ze studně. Vladimír přijíždí, jak slíbil, sice bez snídaně, ale veze nás k motorestu, kde jsme byly minulý večer. Vojtíka s Vali necháváme jako páreček se houpat na houpačkách a s Adél odjíždíme na nákup. Vladimír v obchodě všem vypráví, jak narazil na cestovatele z Československa. Kupuje nám kilo pršuta, švestky, zmrzlinu, prostě vše na pořádnou snídani. Po společné snídani v trávě a stovkách společných fotek se loučíme a musíme vyrazit dál. Naším dnešním plánem je Budapešť. Chceme se tam zase se všemi sejít a Buskovat, i s Luckou a Davidem, které jsou stále někde u Slovinska, ale chtějí za námi přijet.

snídaně v chorvatské trávě
a konečně společná s Vladimírem

Startovali jsme celkem pozdě a z benzínky, kde jsme snídali, se samozřejmě dostali jako první holky, po tom co nám zase daly, minimálně půlhodinový náskok. My jsme ale jeli naštěstí chvíli po nich. Pán nás vyhodil na křižovatce, kde nic nejezdilo, vypadalo to zase beznadějně, alespoň jsme dostali 2 litrovou Pepsi colu. Po několika minutách nás ale nabral týpek, který jel přesně, kam jsme potřebovali, dělal někde u armády nebo u policie a rád hrál PC hry, takže jsme měly o čem mluvit. Mimochodem, jsme také předjeli holky, což bylo nevídané. Trochu si s námi zajel a my jsme věděli, že jsme přesně na tom místě, kde chceme být. Není ale vždy všechno tak jednoduché jak se zdá. 2 hodiny a nic, krácením dlouho chvíle jsem nebyl položit kabel do pole, jak si Vojta zprvu myslel, nýbrž jsem byl nakrást pár kukuřic, které jsem si říkal, že by se nám v dobách hladu mohly hodit. Už ani nevím, jak dlouho jsme na tom našem „skvělém“ místě čekali, každopádně jsme nevěřili svým očím.

Zastavil nám ten samý týpek, co nás tu před 2 hodinami vyhodil. Jeli na nějakou párty s kámošem a už v autě nám nabízeli trávu. Vyhodili nás ale uprostřed pole, a jelikož jsme věděli, že asi 5km před námi jsou holky na benzínce (ano, tak nějak na střídačku se předjíždíme). Chtěli jsme se na palec dostat alespoň za nimi. Holky leželi na benzínce pod stromem, totální chill a my hotový z toho jak nám nikdo nestaví, měli z nás hroznou prdel. To byla ale karma, z této poslední vesnice před Maďarskými hranicemi s benzínkou, se totiž nemohli dostat ani ony. Čekali jsme asi půl hodiny, pro nás s Vojtou to bylo normální, ale oni byly strašně naštvané. Nakonec nám téměř naráz zastavili dvě auta, jim týpek s narvanou felicií a nám mladý kluk, který nejel daleko, ale chtěly jsme se dostat pryč od holek, aby bylo stopování jednoduší. Moc jsme si ale nepomohli, slunce bylo nízko a my u pole kousek od hranic. Musel nám ze zoufalství zastavit pán, který nás už viděl v minulé vesnici. Furt jsme ho nechápali, kam vlastně jede, nakonec jsme zjistili, že jel asi 10km na hranice jenom aby nás tam odvezl a pak se vracel zpátky.

Benzínka ve vesnici Udvar, Maďarsko
Benzínka uprostřed ničeho, Maďarsko, 7 večer

Obvyklé přecházení Chorvatsko-Maďarských hranic pěšky, už žádná novinka. Maďarská vesnice, kde nic tu nic. Dorazíme na benzínku, kde se dáváme do řeči s Čechy, které mají bohužel dvoumístné auto a ještě k tomu nabourané. Holky jsou v prvním velkém městě po cestě do Budapešti, tak chceme alespoň tam. Ptám se lidí jako obvykle a po delší době, je už skoro tma, pán souhlasí, že nás tam hodí, že ale jede pomalu, jelikož píchl a nasadil pouze to malé kolo. Najednou z něj ale vypadne, že jede do Budapešti, my samozřejmě nadšením bez sebe nasedáme a nevadí nám, že po dálnici pojede místo 130km/h pouze 80. Budeme v Budapešti a to se počítá. Vojta si pěkně povídá s řidičem a já se trochu prospím. Najednou píše Lucka, že jsou taky na cestě do Budapešti, no skvělé. Oba máme ochotné řidiče, kterým je jedno kde nás vyhodí. Necháváme se tedy vyhodit na hlavním nádraží, čas příjezdu se liší asi o 5 minut, skvělé načasování.

nádraží v Budapešti

Vítáme se po 2 dnech, jak kdyby to byl rok, a jdeme si prohlédnout město. Cestou souhlasíme, že se nám nechce buskovat ve 4 lidech, tak si jdeme s luckou alespoň vyžebrat do fastfoodu maso zapečené v lilku s rýží.

lilek s rýží

U parku je venkovní párty, tančit se dá ale i za plotem. Přeci nebudeme platit vstupné, když je hudba slyšet i venku. Jde nalézt místo k přespání (Park v Budapešti[1] je velice vyhledávaný a hodně míst na spaní je tam obsazených).

[1] Tip – Gellért Hill je kopec, z kterého je krásně vidět na celou Budapešť, je to také veliký park, kde se dá nalézt mnoho míst na přespání.

Ještě po sobě zanecháme stopu a jde se spát
Děkujeme pánovi za nápad k přenocování, dobrou