náměstí JEMAA EL-FNA

Letíme domů – Den 12.

Poslední den jsme si už užívali atmosféry města, nakoupil jsem ještě koření do tajinu, čaj a nějaké drobnosti. Bylo opravdu horko, dali jsme si tedy v naší restauraci poslední tajin a poslední čaj a už nás čekal pouze odlet domů. Tato země v nás zanechala neskutečně mnoho pocitů, hlavně těch pozitivních. Rozhodně jedna z věcí, které opravdu nelituji, …

Poslední stopování v Maroku – Den 11.

Ráno se probouzíme brzy, s plánem vykoupat se poprvé v životě v oceánu, v Atlantiku. Voda byla sice studená, ona prý ale ani v létě není o moc teplejší. Každopádně jeden z našich cestovatelských snů splněn. Dále se jdeme fotit na obrovský kámen, který je před hradbami. Když z něj slézá Vojta, málem ho přílivová vlna utopí. Sedíme kousek od kamene …

Afrika Cestopis

Poprvé u Atlantského oceánu – Den 10.

Dnešní ráno jsme se dostali za město úplně přesně tak, jak jsme chtěli. Už se v těch autobusech zlepšujeme. Stopování se nám ale moc nedaří, a navíc se zde dusíme plyny z okolních dopravních prostředků. Technická kontrola se v Maroku nejspíš neřeší a měření emisí už vůbec ne. Postupně se posouváme pěšky dál a dál za město. Nakonec …

700 km stopem na jeden zátah – Den 9.

Dnes máme v plánu dojet přes Rabat a Casablanku až do Essaouiry, přístavního města na jihozápadě Maroka, vzdáleného téměř 700 kilometrů. Trochu troufalé, že? Paní domu nám poradila, kterým autobusem se dostaneme za město. Po cestě ale zjišťujeme, že víme spíš pouze přibližný směr a číslo autobusu. My kluci šikovní se ale ptáme policistů, jedněch z mála …

Afrika Cestopis

Fes, město, kde se zastavil čas – Den 8.

Vstali jsme celkem brzy a šli na prohlídku města. Všude trhy s ovocem, rybami, drůbeží, prostě na co si vzpomenete. Život ve Fezu začal před 1200 lety a od té doby, jediné co se zde změnilo, je každoroční nával turistů. Zásobování obchůdků stále probíhá pomocí oslů a koňů. Od řezbářství po zpracování kůže, kovu, šití na …

Z písečných dun, na sever do lesů – Den 6.

Vstávačka v 5 hodin ráno, a i tak jsme byli v poušti za pět dvanáct. Slunce už se valilo přes obrovské duny. Byl to krásný pohled. Slunce barvilo duny do oranžova, my si vybrali jednu z nich a kochali jsme se výhledem. Po cestě nám ještě na obzoru krásně zapózovala karavana s velbloudy. Na duně jsme konečně reálně …

sahara
Afrika Cestopis

Sahara je blízko – Den 5.

Budík zvoní v 7 hodin, jelikož tušíme, že uvidíme překrásný východ slunce. A nemýlíme se. Vylezu na střechu, měsíc ještě hodně září a v dáli už se sluníčko připravuje vykouknout. To ale není to jediné, konečně vidíme, kam jsme to vlastně včera stopnutým autobusem dorazili. Do nejkrásnější oázy v Maroku. Dnes máme v plánu dostopovat na místo, na které …

delta v Tinghiru
Afrika Cestopis

Gladiátor a nejhezčí oáza -Den 4.

Z postele nás vytáhne dravé marocké slunce, za oknem je každopádně pouze osm stupňů. Mezitím, co Vojta spáchá svůj dlouhý sprchový rituál, který má několik fází, jdu koupit čerstvý marocký chléb. Uličky jsou mrtvé, chleba si zde přesto najdete. Posnídáme, uteče 30 minut, my připraveni na mráz, ale venku už je najednou 18 stupňů. V tomhle je …

vysoký atlas
Afrika Cestopis

Vzhůru skrze vysoký atlas – Den 3.

Znáte ten pocit, když se vám ráno nechce z postele? Tak věřte, že z téhle postele by se vám rozhodně chtělo. Žádná zvířátka po nás sice nelezla, ale spacák bychom nejradši zahodili a spálili. Každopádně na nás venku čekal slunečný den plný dalších zážitků a já měl v plánu začít objevovat hned. Jelikož pan domácí tvrdě spinkal, cestu …